Sörmlandsregattan
Som tidigare framgått, och även framgår av Seglingsföreskrifterna saknar vi funktionärer.
Vi försöker naturligtvis genomföra tävlingen ändå.
Starten är planerad att gå på utsatt tid mellan två flaggbojar på Fågelöfjärden.
Inga startsignaler kommer att ges.
Tider som gäller är GPS-tid.
Vid målgång tar var och en sin egen målgångstid. Tänk på att tiden ska tas när första delen på båtens skrov skär mållinjen.
Tiden ska sedan skickas som text-meddelande (SMS) till 073-9466699 (Niklas)
Tips: Foto-Appen Timestamp Camera Basic kan användas. Appen kan registrera klockslag direkt på fotot. Appen är gratis, men vissa inställningar kan behöva göras.
Fota målbojen vid målgång och skicka bilden till tävlingsledningen.
Har ni möjlighet så stanna gärna vid mållinjen och hjälp till att bevaka en stund. Fota, eller filma helst.
//Niklas
TBK - Segling